برای فهمیدن این موضوع لطفا. یک قلم و کاغذ بردارید. اگر هریک از جملات زیر کاملا با شرایط امروز شما صدق میکند به خود نمره 2 بدهید، اگر تاحدی صدق میکند 1 و اگر اصلا صدق نمیکند نمره صفر بدهید

•    سواد مجازی خوبی دارم  یعنی قواعد و قوانین استفاده صحیح از فضای مجازی و نحوه ی به کار بستن ابزار الکترونیک را خیلی خوب بلدم.
•    تمام مشکلات موجود در فضای مجازی را میشناسم، نحوه مقابله و حل مشکلات موجود در دنیای مجازی را خیلی خوب میدانم و آنها را به کار میبندم.
•    خیلی خوب از خودم و دیگران در دنیای مجازی مراقبت میکنم. هیچکس نمیتواند سر من کلاه گذاشته یا از من سو استفاده کند
•    به دیگران و حقوق آن ها در فضای مجازی احترام میگذارم. 
•    قوانین دنیای مجازی را خوب بلدم و همه را رعایت میکنم.
•    اخلاق را در دنیای مجازی (اخلاق دیجیتال) رعایت میکنم به طور مثال هیچ مطلب یا پستی را بدون اجازه از منبع آن کپی برداری یا منتشر نمیکنم

برای فهمیدن پاسخ روی آیکون ادامه مطلب کلیک کنید


پاسخ:
نمره 12: اگر نمره شما 12 است به شما تبریک میگوییم. شما شهروند دیجیتال مسئول و خیلی خوبی هستید. مطالب این صفحه به شما در تحکیم این توانایی تان کمک خواهد کرد

نمره 11-6: شما تا حدی با قوانین و فعالیت های شهروندی در فضای مجازی آشنا هستید ولی برای اینکه شهروند خیلی خوبی شوید هنوز باید مطالبی یاد بگیرید. ما در این صفحه به شما کمک میکنیم به شهروندانی خوب و مسئول تبدیل شوید
نمره 5-0: وضعیت شما تا حدی بحرانی است. شما نیاز به کمک جدی دارید. اکیدا توصیه میشود با ما همراه باشید و در صورت نیاز برای کسب کمک و راهنمایی به متخصص مراجعه کنید